1. ONZE INFORMATIE en DATA? versie 2
WE GEBRUIKEN DRIE CLOUDDIENSTEN VOOR WEBSITE, MAIL en OPSLAG VAN GEZAMELIJKE DOCUMENTEN, AFBEELDINGEN en GEGEVENS
- drie cloud diensten
- SERVER SYSTRAY
- toegang: via WEBSITE
- zullen we gebruiken voor artikels en alle documenten die op de website moeten gepubliceerd worden (PDF, afbeeldingen, …) behalve de foto-album
- Google Drive
- account : volkstuinmechelen@gmail.com (pw:XXX123)
- zullen we gebruiken voor de foto-album website (google foto’s) en voor mail (gmail)
- OneDrive (MICROSOFT)
- account : tuinhier@volkstuinmechelen.be of volkstuinmechelen@outlook.be (pw:XXX123)
- zullen we gebruiken om alle gezamelijke documenten van het bestuur op te slaan (die NIET op de website komen)
- SERVER SYSTRAY
- toegang en gebruik
- SERVER SYSTRAY (website) :
- hoe artikelen op de website plaatsen –> fiche 5, 6 en 7
- documenten op website (server) plaatsen –> zie fiches 5B
- Google Drive :
-
- browser openen,
- Google openen
- rechtsboven eventueel uitloggen op uw persoonlijke account) en inloggen op account van de volkstuin mechelen (op het blauwe vakje of cirkeltje)
- de algemene menu: 9 puntjes in vierkant is rechtsboven
- twee applicaties : gmail, foto’s
- workshop : gebruik van google foto’s –> zie fiche 2, gebruik gmail –> zie fiche 4
- OneDrive :
- browser openen
- OneDrive openen
- inloggen
- accountmenu : rechtsboven (uitloggen, veranderen van account, …)
- algemeen menu : links boven (9 puntjes in vierkant)
- producten : word, excel, powerpoint, onedrive verkenner
- workshop : hoe document maken in OneDrive, delen (anderen consulteren) ? hoe document uploaden –> zie fiche 3 ?
- Afspraken naamgeving documenten, hoe anderen consulteren, …
- Vraag: staat alles al in de cloud ?
- WAT nog NIET?
- Welke uitzonderingen staan we toe?